Nova edició de l’Itinerarius Let’s Clean Up al riu Besòs el 19 de maig

Dilluns, 6 de maig de 2024
  • Es tracta d’una jornada de neteja organitzada en un tram de riu comprès entre els municipis de Montornès del Vallès, Montmeló i Martorelles

El pròxim diumenge, 19 de maig, dins el cicle de caminades ItineraRius se celebrarà, per segon any consecutiu, l’Itinerarius Let’s Clean Up, que s’emmarca dins la campanya europea Let’s Clean Up Europe, una iniciativa que promou la millora i conservació dels espais naturals mitjançant accions de neteja. Igual que l’any passat, l’activitat es desenvoluparà al tram del riu Besòs comprès entre els municipis de Montornès del Vallès, Montmeló i Martorelles, zona inclosa des de l’any 2016 dins la Xarxa Natura 2000 de la Unió Europea.

L’activitat consisteix en la recollida de petites deixalles, com ara brics, plàstics, bosses, papers, etc. per part de la ciutadania. D’aquesta manera, es col·labora en el bon manteniment d’aquests espais naturals i s’incrementa la sensibilització i conscienciació envers l’entorn fluvial.

L’activitat començarà a les 10 hores a l’Espai RIVUS que s’habilitarà al marge esquerre del riu Besòs, al terme municipal de Montornès del Vallès (vegeu punt aquí). En aquest punt s’instal·laran els contenidors de recollida, a més de l’avituallament per a tots els participants, un taller de dibuix per a la mainada i materials divulgatius.

Abans però, a les 9:30 hores, els participants que així ho desitgin podran iniciar l’activitat a la plaça de la Vila de Montmeló (vegeu punt aquí), on se’ls lliurarà el material necessari i es desplaçaran a peu fins al riu, on ja podran iniciar les tasques de recollida.
També a les 9:30 hores, s’ha organitzat un punt de trobada al Casal de Cultura de Montornès del Vallès, des d’on es desplaçaran fins a l’Espai RIVUS.

La matinal es completarà amb una visita guiada opcional a l’estació depuradora d’aigües residuals (EDAR) Montornès del Vallès. El Consorci Besòs Tordera obrirà les portes d’aquesta instal·lació per explicar als assistents aquesta part del cicle integral de l’aigua.

Les inscripcions, imprescindibles per prendre part de l’activitat, es poden formalitzar al web de la Fundació RIVUS fins al 16 de maig.

Durant l’edició de l’any passat, hi van participar una vuitantena de persones que van omplir 40 sacs de diferents residus: 12 d’envasos i plàstics, 1 de paper i cartó, 2 de vidre i 25 d’altres tipus de deixalles. A més, també es van recollir deixalles de major volum, com pneumàtics, cadires i tubs i cintes d’ús industrial, i es van detectar abocaments de runes i matalassos, que van ser comunicats a les brigades corresponents per a la seva posterior recollida.

#ItinerariusLetsCleanUP compta amb la col·laboració dels ajuntaments de Martorelles, Montmeló i Montornès del Vallès, i de Montornès Animal, i amb el suport de Sorigué i la Diputació de Barcelona.

Darrera actualització: 3.05.2024 | 11:46