Martorelles recull 19 tones de roba usada

Divendres, 31 de gener de 2014 a les 00:00
Martorelles recull 19 tones de roba usada

La recollida selectiva de roba i calçat usats que promou Humana aconsegueix reduir l’emissió de 60 tones de CO2 al municipi

La fundació Humana va recollir 19.130 kilograms de roba i calçat usats a Martorelles al llarg de 2013. La recollida selectiva és una eina eficaç de gestió de residus, prova d’això és que el tèxtil que els veïns han dipositat als punts habilitats ha evitat l’emissió de 60 tones de CO2 (60.623 kg).

La fundació gestiona la recollida selectiva de roba usada al municipi a través d'una xarxa de cinc contenidors instal·lats en llocs de fàcil accés. Des de l'inici de la seva activitat a Catalunya, al 1987, l'objectiu d'Humana ha estat gestionar de manera eficaç les donacions de roba usada, una filosofia que té molt de sentit en una societat en què el consum de tèxtil fa que el volum de peces rebutjades augmenti de forma progressiva any rere any.

A Catalunya, Humana disposa de 1.333 contenidors per a la roba usada gràcies als acords de col·laboració establerts amb prop de 220 ajuntaments i 200 entitats i empreses privades; l'any passat s'hi van recollir 4.108 tones de tèxtil usat. El reciclatge i reutilització de material tèxtil és un servei gratuït per als municipis i suposa un estalvi important en els costos de recollida i eliminació de residus urbans.

Imatges

Contenidor Humana