Martorelles participa al clúster d'eficiència energètica

Divendres, 22 de novembre de 2013 a les 00:00
Martorelles participa al clúster d'eficiència energètica

Martorelles és la primera administració local de Catalunya que participa en el clúster d'eficiència energètica que té per finalitat donar un impuls en aquest àmbit. Empreses i institucions comparteixen l’interès per fomentar la col·laboració entre les empreses i les entitats associades procedents dels àmbits tecnològic, de recerca, institucional, regulador, industrial, informatiu i de negoci.

La finalitat de Clúster és promoure la competitivitat dels seus membres associats, potenciant la col·laboració entre empreses i altres agents del sector de l'eficiència energètica per tal d'oferir al mercat solucions integrades i innovadores en eficiència energètica, unint els productes i serveis de la cadena de valor i aportant solucions en paquets que engloben productes, instal·lacions, manteniment i gestió. Amb això, es pretén:

-         Reforçar el sector de l’eficiència energètica i aconseguir la seva projecció exterior.

-         Incrementar la competitivitat i les oportunitats de negoci de les empreses associades.

-         Aconseguir una major participació de les empreses associades en projectes d’eficiència energètica.

-         Obtenir sinergies fruit de la col·laboració.

-         Afavorir la innovació i la seva aplicació en el mercat.

-       Ser referent i representar els interessos de l’eficiència energètica davant les administracions públiques, organismes o altres corporacions.

-         Unificar una posició del sector per potenciar el seu paper en el conjunt de la societat.

-         Afavorir la formació de professionals del sector de l’eficiència energètica.

-    Una línia mestra del Clúster és la realització de projectes conjunts d’investigació, innovació i desenvolupament tecnològic juntament amb l’Institut d’Investigació en Energia de Catalunya IREC, en el qual l’Eficiència Energètica és la seva línia principal de referència.

Martorelles manté l’objectiu d’ampliar a tots els serveis municipals l’aplicació dels criteris d’eficiència energètica per aconseguir estalvi econòmic i millora ambiental al nostre municipi.

Darrera actualització: 29.08.2018 | 13:09