Martorelles estalvia un 52% en el consum d’enllumenat públic en el 2013

Divendres, 24 de gener de 2014 a les 00:00
Martorelles estalvia un 52% en el consum d’enllumenat públic en el 2013

El municipi fa balanç del primer any natural des de la implementació del ‘Model Martorelles’ d’eficiència energètica

Martorelles ha consolidat durant el 2013 l’estalvi energètic de l’enllumenat públic del municipi gràcies a la implementació del pioner “Model Martorelles” d’eficiència energètica. A finals de l’any 2011 es van iniciar les feines de recanvi de les llumeneres i bombetes que van finalitzar a finals del primer trimestre del 2012.

Per tant, ha estat durant el 2013 quan els nous equipaments han funcionat durant un any natural sencer, de gener a desembre. Amb aquestes dades a la mà, l’estalvi de consum energètic net és del 52% respecte el període anterior a la implementació del contracte “Model Martorelles”.

D’altra banda durant l’any 2013 s’han realitzat lectures d’alguns comptadors de les dependències municipals i s’han observat deficiències de fàcil correcció que estalviarien entre un 5% i un 15% de l’energia elèctrica d’alguns d’aquests equipaments.

Les correccions inicials anirien des del canvi de potència en el subministrament, fins a petites mesures correctores en l’ús d’aparells elèctrics que es realitzaran durant el 2014. Al mateix temps, se seguirà treballant en els mateixos equipaments així com en la resta de dependències per aconseguir rebaixar la despesa energètica als mínims recomanats.

Imatges

Gràfica consum energètic 2011-13