Martorelles controla les colònies de gats a la població

Dissabte, 12 d'octubre de 2013 a les 00:00
Martorelles controla les colònies de gats a la població

L'Ajuntament compta amb una subvenció de la Diputació de Barcelona es compta amb un pressupost de 1.000€ anuals i el suport desinteressat de l’Associació de Defensa i Protecció Animal de Martorelles

La Diputació de Barcelona, mitjançant el Servei de Salut Pública, concreta aquesta cooperació oferint suport tècnic i econòmic per millorar la convivència entre els gats urbans i els veïns.

Aquest suport ha permès que l’Ajuntament de Martorelles, conjuntament amb  l’Associació de Defensa i Protecció Animal de Martorelles (adpamartorelles@gmail.com), hagi intervingut en dues colònies de gats urbans de Martorelles, on s’han instal·lat menjadors de pinso per evitar la presència d’aliment orgànic incontrolat, focus infecciós que, a més, atreu altres tipus d’animalons indesitjables.

També s’ha fet servir la subvenció rebuda per esterilitzar nou gats i controlar sanitàriament a quinze animals en total. D’aquesta forma s’evita l’augment de membres a la colònia. La tasca de control, supervisió i alimentació de cada colònia la fan voluntaris de l’entitat abans mencionada. El desig és continuar amb aquest projecte al 2014 fins que es pugui controlar el cent per cent de la població de gats de carrer.

Així doncs, aquest conjunt d’actuacions garanteix que els gats integrats en colònies controlades siguin animals en bon estat de salut que no representin cap problema pels ciutadans de Martorelles.