L’Ajuntament de Martorelles obté el certificat vinculat a la ISO 50001 de l’empresa SECE

Divendres, 22 de novembre de 2013 a les 00:00

·        Pioner a Catalunya en obtenir un certificat vinculat de la ISO 50001 i primer contracte ESE d'Enllumenat Públic a Catalunya

·        SECE primera empresa del sector de l'enllumenat públic en obtenir la ISO 50001

Barcelona, a 18 de Novembre de 2013.- Aquest 18 de Novembre ha tingut lloc l’acte oficial de lliurament del certificat vinculat de la ISO 50001 a l'alcalde de Martorelles, Romuald Velasco, de mans del Conseller Delegat de SECE, Jaume Torner,  i la Directora d’AENOR a Catalunya, Eva Subirà, .

SECE ha aconseguit ser la primera empresa del seu sector en obtenir la certificació ISO 50001 de gestió energètica. L’abast de la certificació és per a tots els centres de treball i per a la prestació de serveis de conservació, execució i manteniment tant de les instal·lacions d'enllumenat exterior, com de les instal·lacions elèctriques de baixa tensió, fontaneria i climatització en dependències, edificis i en la via pública.

El fet d’extendre la certificació als serveis que ofereix SECE ha permès que l’Ajuntament de Martorelles sigui pioner a Catalunya en obtenir un certificat vinculat al de SECE de la gestió  i manteniment de l'enllumenat públic del seu consistori. L’assoliment d’aquesta certificació, atorgada per un organisme independent com és AENOR, és una garantia de cara als seus ciutadans de la correcta  aplicació de l'estàndard ISO 50001 i, per tant, de l'eficaç gestió de l'energia als seus municipis.

L'obtenció del certificat vinculat garanteix que el manteniment de les instal·lacions del municipi donen compliment a aquesta norma i, per tant, a la millora contínua de la seva gestió energètica, a l’eficiència i a la seva sostenibilitat.

Per a l’Ajuntament de Martorelles, els principals objectius d’haver assolit aquest certificat vinculat han estat:

·       Millorar l’ús i el consum energètic del municipi.

·        Impulsar bones pràctiques de gestió energètica.

·        Implementar noves tecnologies d'eficiència energètica.

·        Promoure projectes de reducció d'emissions de gasos d'efecte hivernacle.

·        Facilitar la comunicació a la ciutadania de la gestió dels recursos energètics del municipi.

Els resultats obtinguts han estat satisfactoris, no tant sols pel fet que s’ha aconseguit un estalvi energètic important en les activitats diàries que SECE fa en el municipi de Martorelles, sinó perquè s’ha col·laborat en que el mateix Ajuntament pogués reduir la seva despesa energètica significativament i, a més a més, que això sigui perdurable en el temps.