La Fibra òptica a Martorelles, una realitat al 2014

Divendres, 24 de gener de 2014 a les 00:00
La Fibra òptica a Martorelles, una realitat al 2014

L’Escola Simeó Rabasa és un dels primers centres on s’ha implantat

Telefònica desplegarà, durant aquest 2014, FTTH (Fibra òptica a la llar) al 80% aproximadament del municipi de Martorelles. Els tècnics de Telefònica ja estan presentant les sol·licituds per a la signatura de presidents o administradors de finques com a pas previ per tal de dur a terme el correcte desplegament. L’Ajuntament recorda que la no autorització implica no tenir possibilitats de gaudir d’aquesta tecnologia. Podeu veure l'autorització oficial en el document PDF adjunt a la notícia.

El 80% de la població podrà gaudir d’aquesta implantació tecnològica. El 20% restant és aquella part de la ciutadania que es va veure beneficiada amb l’armari ADSL ampliat fa 2 anys a la zona de la Bòbila/Siméo Rabasa. Així doncs, el procés d’instal·lació de la fibra òptica queda pendent del pla de projecte per part de Telefònica per veure terminis i procediments d’obra.

La Fibra Òptica a la llar, permet accedir a Internet a una velocitat de baixada de 100Mb (10 vegades més ràpid que una ADSL), i pujar arxius o fotos a 10Mb. La TV en alta definició (HD) és un altre dels seus serveis associats.

L’Escola Simeó Rabasa ja compta amb la instal·lació

La Generalitat s’ha marcat com objectiu prioritari portar la fibra òptica al 73% dels edificis pertanyents als seus departaments abans del 2015. L’Escola Simeó Rabasa de Martorelles tenia una línia punt a punt basada en tecnologia mòbil amb poc ample de banda que l’ha fet ser un dels centres prioritaris d’aquest desplegament.

El passat dijous 16 de gener tècnics de Telefònica van estendre la fibra fins el centre i només restava configurar la xarxa local d’aquest centre per a començar a aprofitar-la. Per la seva part, l’Ajuntament ha contactat amb l’Escola Les Pruneres per intervenir amb telefònica i agilitzar al màxim l’arribada de la fibra a l’altre centre educatiu del municipi.

La suma d’esforços entre l’escola, l’Ajuntament i el Departament d’Ensenyament ha possibilitat que tan el centre com el municipi siguin pioners en la implantació d’aquesta tecnologia. Amb aquesta iniciativa, la Generalitat s’alinea amb l’estratègia marcada per l’Agenda Digital per a Europa 2020 pel que fa al desplegament de xarxes d’alta capacitat al territori i impulsa el desenvolupament d’una societat digital avançada.