Il•luminació de la passera sobre el riu Besòs

Dimecres, 30 d'octubre de 2013 a les 00:00
Il·luminació de la passera sobre el riu Besòs

El passat 15 d’octubre, Endesa feia la connexió requerida per l’Ajuntament de Martorelles durant el mes de gener per posar en funcionament l’enllumenat de la passera de vianants que uneix Martorelles amb Mollet del Vallès. La passera disposa d’unes 60 llumeneres antivandàliques de baix consum, adossades a la mateixa passera per no perjudicar lluminosament l’autopista que creua.

La remodelació de la passera va ser una petició de l’Ajuntament de Martorelles a ADIF, en el marc del projecte del pas de l’AVE, i ha estat desenvolupada per aquesta empresa d’infraestructures ferroviàries, que també n'ha assumit el cost econòmic.

L’Ajuntament es va fer càrrec de la connexió elèctrica, mitjançant l’empresa Fecsa Endesa, amb un cost de 3.386,75 € pels treballs complets d’instal·lació i obra civil necessaris per portar el subministrament elèctric fins a la nova instal·lació.

Segons va informar l’alcalde de Mollet del Vallès, Josep Monràs, a l'alcalde de Martorelles, Romuald Velasco, l’Ajuntament de Mollet del Vallès ha de fer treballs d’il·luminació al final de la passera per subministrar un enllumenat adequat a la zona que arriba fins a l’estació de rodalies de Mollet del Vallès. A partir d’aquest punt, Martorelles se n’ha fet càrrec. Des del l'Ajuntament, Velasco lamenta els perjudicis i retards en l'actuació causats per les lentes tramitacions burocràtiques de Fecsa Endesa.

Han passat deu mesos d'ençà que la Junta de Govern Local de Martorelles va autoritzar, el passat mes de gener, la despesa a Fecsa Endesa per a les obres al pont de vianants de Mollet-Martorelles. Es va pressionar l’empresa per a què realitzés les obres de millora amb la màxima celeritat; no obstant, per motius externs a l’Ajuntament, aquestes han estat més lentes del previst.

Molts ciutadans i ciutadanes ens heu cridat l’atenció sobre aquest tema, i era un objectiu del municipi poder disposar de la il·luminació abans del canvi d’horari. Finalment, tots els veïns i veïnes del nostre municipi ja podeu caminar per la zona amb total seguretat.