Dones i Igualtat prepara la primera trobada

Dimecres, 29 de gener de 2014 a les 00:00
Dones i Igualtat prepara la primera trobada

El proper 6 de març, dins els actes del Dia Internacional de les Dones la regidoria organitza aquesta trobada

Amb l’arribada del 2014, la Regidoria de Dones i Igualtat, comença a organitzar la tasca que durà a terme al llarg de l’any. En paraules de la regidora Assumpta Pastor, aquest any ha de ser molt important per aquesta regidoria perquè és quan es delimitarà de forma participativa que han de ser les polítíques d’igualtat a Martorelles.

Amb aquest objectiu la Regidoria ha convocat a totes les entitats martorellesenques per explicar el conjunt d’objectius en aquest sentit. També té per objectiu poder comptar amb una dona sòcia de cada entitat que sigui la referent per aquest projecte.

Una vegada realitzada aquesta primera trobada de dones s’iniciarà la redacció del Pla d’Igualtat de Gènere de Martorelles. La primera fase serà de diagnosi sobre la realitat de la dona al nostre municipi. Allà, a banda del buidatge de dades comunes com la piràmide d’edat femenina, els estudis que tenen les dones del municipi, la taxa d’atur femení o a què es dediquen, també s’estudiarà la dedicació a la vida social i política al municipi, el lideratge femení, etc... Assumpta Pastor matisava en aquest sentit: un exemple de desigualtat real a la pràctica seria el mateix ple municipal, on d’onze membres només 3 són dones i com a mínim n’haurien de ser cinc.

Una vegada s’hagi realitzat la diagnosi, seran les dones de Martorelles qui decideixin les línies estratègiques del Pla d’Igualtat de Gènere. De forma que els objectius i projectes a treballar es decidiran i executaran de forma participativa.